Vielen Dank, APU - genau meine Meinung.
Ich habe das nach jedem größeren Unglück der letzten Jahre immer wieder versucht den usern zu erläutern - offenbar nicht immer erfolgreich.
Wir sind hier nicht bei a.de und daher habe ich nun unter Off-Topic eine
Laberecke für selbsternannte Flugunfall-Experten eingerichtet.
Zukünftig wandern alle Beiträge die sich an folgendem Schema orientieren (besten Dank an das PPRUNE-Team, dort kennt man das Problem auch sehr gut) in den genannten Thread oder wahlweise direkt in den Müll.
AIR ACCIDENT POSTING CHECKLIST (by PPRUNE)
- Copy & Paste at least THREE newsarticles from different websites, all quoting the same details of the same accident.
- Make a comment of how 'unlucky' and 'dark' this week has been for aviation.
- Search Google to find a similar air incident and then express your opinion of how alike this accident appears to the last one.
- Copy & Paste a photo of the aircraft from Airliners.net and state how the machine looks fine in it.
- Give the approx number of fatalities on board the flight, and express your symphathy to the families.
- Post the runway lenght, atmospheric conditions and the METAR reports for the nearest airport to the crashsite - and comment on those conditions.
- Translate the METAR so that the uninitiated can make further comments on how the weather may have contributed to the accident.
- ALWAYS mention CFIT as a possible cause - regardless of the type of accident.
- Give the registration, year of manufacture, the flight number of the aircraft and a full history of previous users of the same machine.
- Gather your thoughts and give some ludicrously idle speculation of how and why the accident occured according to your "experience".
- Suggest how the crew must have felt during the incident and perhaps describe how you would have handled it.
- Copy images of any irrelevant approach plates, SIDs & STARs.
- Give MTOW and MLW for aircraft along with other specifications like length and height.
- State that you "eagerly await" the release of the accident report - especially if you are neither aircrew nor involved in the industry.
Falls sich jemand bzgl. seiner Postings von dieser 'Checkliste' angesprochen fühlt, sollte er mal darüber nachdenken, ob mit Spekulationen irgendjemand weitergeholfen wird außer den eigenen Postcount zu erhöhen.
Das soll in keinster Weise eine Einschränkung der Meinungsfreiheit sein, allerdings ist dieser Thread in erster Linie dazu gedacht über Happenings und Erkenntnisse zu informieren.
Danke & mit leicht genervten Grüßen,
MAX