Neues von Fluggesellschaften

Wobei man sagen muß das Qatar AW etwas unter Zugzwang in Frankfurt kommt, nachdem Emirates mit B777 und auch Etihad neuerdings mit B777 nach Frankfurt fliegen, dort aber nur die älteren A300-600R eingesetzt werden. ;)
 
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munich hat gesagt.:
hubby, wobei mir 7/7 A300 in MUC lieber wären als 5/7 A330

Mir natürlich auch, aber mit einer Frequenzerhöhung wird es wohl auch nichts.
Laut deren Website sind Frequenzerhöhungen nach ATH, CDG, BKK, FRA, KIX und MAN vorgesehen.
 
flymunich hat gesagt.:
Wobei man sagen muß das Qatar AW etwas unter Zugzwang in Frankfurt kommt, nachdem Emirates mit B777 und auch Etihad neuerdings mit B777 nach Frankfurt fliegen, dort aber nur die älteren A300-600R eingesetzt werden. ;)

das gleiche gilt dann dann aber auch in MUC: Etihad A 330-200, Emirates A330-200 / B 777-200!
 
Frankfurt wundert mich wirklich nachdem die Lufthansa ja auch selbst nach Doha fliegt. Echt erstaunlich was in Frankfurt immer möglich ist.
Innerhalb eines Jahres eine Verdopplung der Kapazitäten und in München rührt sich wieder mal gar nichts. :(
 
Als erste westeuropaeische Airline nimmt AUA im Maerz Linienfluege in
den Irak auf. Die Fluege mit einem A319 von Wien ins nordirakische
Erbil starten ab dem 12. Maerz zunaechst donnerstags und sonntags und
werden ab dem 6. April um eine Dienstagsverbindung ergaenzt. Bereits
heute nimmt SAS zwei taegliche Verbindungen mit einer Avro 70 von
Stockholm zum London City Airport auf. Die 82-sitzige Maschine fliegt
in einer Dreiklassenkonfiguration, wobei Hin- und Rueckflug nicht in
der gleichen Klasse gebucht werden muessen. Die guenstigsten Tickets
sind ab 51 Euro zu haben. Neu am London City Airport ist zudem die
Eastern Airways-Verbindung nach Newcastle. Emirates modernisiert
unterdessen ihre Flotte und vergroessert den Sitzabstand in der
Business Class auf 60 Zoll. Die Sitze werden zudem mit Steckdosen
fuer Laptops und einem Unterhaltungs- und Informationssystem
ausgestattet, das neben 500 Kanaele auch E-Mail- und SMS-Dienste
bietet. Die Erste Klasse bekommt neue Liegesitze, von denen einige
ueber ein Fuenf-Zonen-Massage-System verfuegen. In der Economy Class
waechst der Sitzabstand auf 34 Zoll.
 
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Air New Zealand hat ihre 747-Flotte erneuert. Anstelle der alten
First und Business Class gibt es nun die Premier Business Class mit
200 cm langen Flachbetten. Die ledernen Sitze erlauben u. a.
gemeinsame Geschaeftsessen oder Besprechungen waehrend des Fluges.
Zudem gibt es eine neue Premium Economy Class mit einem Sitzabstand
von rund 100 cm. Die Preise fuer einen Flug von London nach
Neuseeland beginnen bei rund 2.604 bzw. 1.380 Pfund.
 
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Hamburg International confirms large A319 order

German charter specialist Hamburg International has confirmed its switch to Airbus narrowbodies, after placing a firm order for 14 A319s.
Late last year ATI reported the carrier was preparing to announce a complete fleet renewal programme early in 2006 and would replace its Boeing fleet with A319s.
Today the European manufacturer has announced Hamburg International has become a new Airbus customer with an order for 14 A319s. It has also taken options on six more of the type. A contract for the order was signed in December.
The aircraft will be delivered in a single class configuration seating up to 150 passengers from 2008 and will be powered by CFM International CFM56 engines.
A spokesman for the carrier says ten of the newly-ordered aircraft will be used to renew its existing fleet. Hamburg International currently operates six Boeing 737-700s and, in line with its steady growth since its creation in 1998, will take a seventh this summer.
The spokesman stresses the order marks a “renewal” rather than an extension of its fleet for its core operations – the airline operates on behalf of tour operators as well as charter flights, executive charters and corporate flight operations.
“We want to stay in our niche markets and there will be no change of this business strategy,” he says, noting operating ten aircraft by the time A319 deliveries are completed in 2009 is in line with its current growth. At that point, the spokesman says, the company believes it will have sufficient size for this operation.
He would not be drawn on the deployment plans for the other four aircraft on firm order – saying these plans relate to an unspecified project outside of Europe.
Hamburg International managing directors Norbert Grella, Klaus-A. Schlichtmann and Christoph von Saldern say in a statement: “We believe that the renewal of our fleet with A319 aircraft will further improve the satisfaction of our customers in terms of comfort and flexibility to serve our niche markets.”
The spokesman adds: “In 2009 our first 737 will be ten years old, and this is about the time we decided we should renew our fleet.”
The carrier will phase out the last of its 737s by the end of 2009 and will operate a transitional two-fleet strategy during the summers of 2008 and 2009.
 
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Mit Spannung schaut die gesamte US-Airlinebranche nach New York, wo
in dieser Woche Insolvenzrichter Gropper ueber den Antrag von
Northwest entscheiden wird, die Zubringerverkehre von Subunternehmen
mit niedrigeren Pilotengehaeltern und kleinerem Fluggeraet
durchfuehren lassen will. Fuer den Fall der Genehmigung haben die
5.000 Northwest-Piloten Streiks angekuendigt, die zum endgueltigen
Aus des unter Chapter 11 fliegenden Carries fuehren koennten, der
noch unter den Nachwirkungen eines Mechaniker-Streiks im August
leidet. Gestern hat die Urabstimmung begonnen, die im Fall einer
einfachen Mehrheit ab Maerz Arbeitskampfmassnahmen ermoeglichen
wuerde. Sollte der Richter Northwest gruenes Licht geben, duerften
die anderen grossen Carrier nachziehen und ihre Feederverkehre an
kostenguenstigere Partner auslagern.
 
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Ex-EasyJet 737s join Virgin
Virgin Nigeria is poised to introduce the first six ex-EasyJet Boeing 737-300s to supplement four Airbus A340-300s already operated by the airline.

The carrier was formed last year, following the collapse of Nigeria Airways, as a joint venture in which Virgin Atlantic holds 49%, with the rest held by local investors. The 737s are being painted by Air Livery, with pre-delivery maintenance undertaken by ATC Lasham.
 
JAL prunes international routes in bid to stem losses

Japan Airlines (JAL) is cutting more international services and stepping up aircraft retirements to curb growing losses from overseas operations.
Asia’s largest airline group has seen its financial position deteriorate this year, as it has been hurt by high fuel prices and a drop in demand caused by negative publicity over safety-related issues. JAL says it is cutting 10% of its international flying when measured by available seat kilometres in a bid to return its loss-making international arm to profitability by the end of the 2006 fiscal year.
Five routes will go and frequencies on other routes will be reduced, while lower-cost international arm JALways will take over more flying. JAL says that it will also “accelerate fleet downsizing”, by retiring three Airbus A300s, six Boeing 747 Classics, and four NAMC YS-11s.
 
Avianca looks to renew jet fleet

Colombian carrier issues RFPs to Airbus and Boeing

Avianca is set for a major fleet renewal and has issued re­quests for proposals (RFP) to Air­bus and Boeing for up to 56 aircraft.
The Colombian carrier declines to comment on the RFP, but manufacturing sources say it comprises up to 42 narrowbodies (22 firm and 20 options), and 14 widebodies (seven firm and seven options) – most likely the Airbus A350 or Boeing 787. Airbus and Boeing sources confirm receipt of the RFP.
Avianca president Fabio Villegas has previously said that he wants to start renewing the fleet in 2008. According to the ACAS database, Avianca operates an all-Boeing jet fleet of 21 narrowbodies – six 757-200s and 15 MD-80s – and six 767-200/300ER widebodies. It also flies six Fokker 50 turboprops.
To support short-term growth, over the next months Avianca will take delivery of 10 Fokker 100s, part of a batch of 29 acquired by its corporate umbrella organisation, Synergy. The other aircraft will go to Avianca’s sister companies in Ecuador, Peru and Brazil.
 
Delta Air Lines mit hohem Quartalsverlust
15.02.06
Die US-Fluggesellschaft Delta Air Lines hat im vierten Quartal 2005 ihren Verlust verringert, weist aber weiterhin einen Reinverlust von 1,2 Mrd. Dollar aus. Im Vorjahreszeitraum lag der Verlust noch bei 2,2 Mrd. Dollar. In den vergangenen drei Monaten lag der Umsatz 6,2 Prozent höher bei 3,93 Mrd. Dollar. Hier hatten die Analysten 4,08 Milliarden Dollar erwartet. Dabei waren die Treibstoffkosten insgesamt 410 Mio. Dollar höher als im Vorjahreszeitraum. Im Jahresvergleich musste Delta 1,5 Mrd. Dollar mehr für Treibstoff ausgeben. Delta hatte im September 2005 Gläubigerschutz beantragt.
 
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EU and USA anti-trust teams probe global air cargo 'cartels'

European and US competition authorities have launched a widespread investigation into alleged cartel activity in the air cargo industry.

Overnight, a series of airlines have released details of the requests for information into alleged collusion, issued simultaneously by the European Commission and the US Department of Justice (DoJ). Major carriers so far include: British Airways, Lufthansa, Japan Airlines (JAL), Korean Air, Cathay Pacific Airways, Air France-KLM, Scandinavian Airlines Cargo (SAS Cargo), American Airlines, and United Airlines. Many airlines also had their offices raided and dossiers seized by officials.

The investigation is into price-fixing between carriers in the air cargo industry, in the form of a global cartel. The EC says in a statement that it "carried out unannounced inspections at the premises of several air cargo carriers [and] has reason to believe that the companies concerned may have violated article 81 of European law, which prohibits practices such as price-fixing." Many of the airlines known to be under investigation are drawn from the major airline alliances OneWorld, Star Alliance and SkyTeam.

However, cargo specialists Cargolux and Polar Air Cargo are also in the list of airlines being probed. The world’s two largest air cargo carriers, FedEx and UPS have not been contacted by either anti-trust body.

BA says that it has received a request for information that relates to “alleged cartel activity involving British Airways” in addition to “a number” of other airlines and cargo operators.

Lufthansa says: “Antitrust authorities are currently investigating possible antitrust law violations in the air cargo industry. As a result of the ongoing investigations, no further information with regard to the proceedings can be provided.”

JAL confirms that its Frankfurt office was raided by EC investigators while Cathay Pacific says it is "in co-operation with the EC and the US DoJ in respect of their investigation into air cargo operations. We understand that they have also requested information from a number of international airlines.”

KAL says investigators from the South Korean Fair Trade Commission (FTC) visited the airline’s cargo offices yesterday seeking information and reports say KAL’s rival Asiana Airlines, a Star Alliance member, had a similar visit by FTC investigators, it is understood.
 
Ich hab leider die Pressemitteilung nicht, aber laut Zeitungsartikel in den Lübecker Nachrichten wollte Dau Air Flüge zwischen LBC und FRA aufnehmen, da LH Slots in FRA zurückgegeben hat, doch leider bekamen andere die Slots.
Zwei Fragen: 1. Wer hat die Slots? und 2. Ist die Zeit reif(er) für MUC-LBC?
 
Die ursprünglichen Slots KEL - FRA stehen nicht mehr zur Verfügung, waren ohnehin im Besitz von LH. Dau Air wollte dann Slots von LH für KEL - LBC - FRA von LH haben. Die haben aber die einzigen zur Verfügung stehenden Slots an Cirrus für FRA - BLL gegeben. Gegenüber den Landesbehörden in Kiel hat LH geäußert, man werde in Punkto Slots etwas für Kiel tun. Man will von dort sowohl FRA wie auch MUC bedienen. Das wrüde dann aber wohl nicht mit Dau Air sondern mit Cirrus laufen. Dau Air wird aber nicht in Konkurrenz zu KEL von LBC nach FRA und/oder MUC fliegen wird und hat wohl die schlechteren Karten. Was mich wundert, waurum Dau Air nicht die RLG - MUC - Flüge mit LBC verbindet.
 
geminy007 hat gesagt.:
2. Ist die Zeit reif(er) für MUC-LBC?

zu 2.

Nein, die Zeit ist nicht reif und wird's wohl auch so bald nicht werden.....

Lübeck-HAM sind 70km (ca. so weit wie Starnberg-MUC, hoffentlich wollen die jetzt nicht auch noch einen eigenen Airport).

Wer braucht dahin bitte Flüge? Genauso wenig sinnvoll, wie DUS und MGL anzufliegen....
 
nonstop hat gesagt.:
zu 2.

Nein, die Zeit ist nicht reif und wird's wohl auch so bald nicht werden.....

Lübeck-HAM sind 70km (ca. so weit wie Starnberg-MUC, hoffentlich wollen die jetzt nicht auch noch einen eigenen Airport).

Wer braucht dahin bitte Flüge? Genauso wenig sinnvoll, wie DUS und MGL anzufliegen....

Die haben doch schon einen, Oberpfaffenhofen
 
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