STAR ALLIANCE NEWS: UA, TG, SQ, SK, AC, NH etc.

US Airways, America West complete merger

In the largest US airline merger since American Airlines acquired TWA in 2000, US Airways emerged from Chapter 11 and completed its merger with America West Airlines, with the US Airways brand surviving.The carriers plan to begin codesharing on Oct. 5. Emphasizing its claim to being "the largest full-service low-cost airline" in the US, the company's new common stock is trading under the symbol LCC on the New York Stock Exchange, where US Airways Chairman and CEO Doug Parker rang the opening bell on Tuesday, stating, "Today we start a new chapter in aviation history." The company's shares closed at $19.30, off 8% from the opening.

The carriers will continue to maintain separate operating certificates for up to three years as they work through staff integration issues among the mostly union workforce. In the short term, websites and reservations systems also will operate separately.

In combination, the two offer a network covering 229 cities in the US, Canada, the Caribbean, Latin America and Europe served by approximately 3,600 daily flights. Main hubs are in Charlotte, Phoenix and Philadelphia, with secondary hub/focus cities at Las Vegas, Pittsburgh, New York LaGuardia and Reagan Washington National Airport. In addition, Piedmont and PSA, two wholly owned Regional subsidiaries, will continue to operate in the US Airways Express network.

Interestingly, US Airways has maintained its membership in the Star Alliance, making it the only self-described LCC in the global partnership.
 
Star Alliance heisst die neue US Airways willkommen

Die Star Alliance gratuliert der Fluggesellschaft US Airways zum Abschluss der Fusion mit America West Airlines und freut sich, die erweiterte Gesellschaft in die Allianz zu integrieren. Wenn die Fusion vollständig vollzogen ist (und alle Flüge unter US Airways-Flugnummer fliegen) verstärkt die Fluggesellschaft mit Sitz in Tempe, Arizona, die globale Reichweite der Star Alliance in Nordamerika um täglich 1.000 Flüge. Die Star Alliance und US Airways arbeiten nun daran, die Kundenvorteile so schnell wie möglich auf das erweiterte Netzwerk zu übertragen. "Die Fusion von America West und US Airways kommt unseren Kunden, der Allianz und unseren Partner-Airlines zugute", erklärte Jaan Albrecht, CEO von Star Alliance. "Unsere Passagiere profitieren von den Leistungen, die Star Alliance mit ihren neuen Flugverbindungen bietet. Als Allianz werden wir unsere Marktposition in Nordamerika ausbauen, und für unsere Partner-Airlines bedeutet dies eine Verbesserung ihrer Reichweite."

Alles in allem werden die drei nordamerikanischen Partner-Airlines Air Canada, United Airlines und US Airways täglich über 9.000 Flugverbindungen zu mehr als 320 Zielen in Kanada und den USA anbieten. Die zusätzlichen Flugverbindungen - America West verfügt über eine starke Präsenz an der Westküste, während US Airways in erster Linie die Ostküste der USA, Europa, Kanada und die Karibik bedient - wird die Zahl der Reisemöglichkeiten für die Passagiere erhöhen.
 
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US Airways befindet sich wieder im Aufwind. Die Airline hat das
Insolvenzverfahren verlassen und nun die Fusion mit America West
vollzogen. Damit steigt das neue Unternehmen zur fuenftgroessten
Airline der USA auf. US Airways-CEO W. Douglas Parker sagte, die
Airline habe ein ‘neues Kapitel’ der Luftfahrtgeschichte eroeffnet.
Analysten bleiben dennoch bezueglich der Vorzuege einer Flucht unter
das Insolvenzrecht skeptisch. Viele bezweifeln, dass Delta und
Northwest ihre Insolvenzverfahren als gesunde Unternehmen verlassen
werden koennen.
 
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Meiner Meinung werden die großen Allianzen sowieso in den kommenden Jahren größere Probleme bekommen. Nicht nur die SA, auch bei One World gibts Probleme. Die Sparzwänge einer jeden Gesellschaft passen halt nicht unbedingt ins Gesamtkonzept der Allianzen. Und immer häufiger gehen die großen Partner in die Offensive, das gefällt den Juniorpartner natürlich nicht. :D
 
Offensichtlich hat Herr Lindegaard vergessen, daß auch die SAS vor einigen Jahren froh war über Unterstützung durch LH, als diese die BMI-Anteile der SAS kaufte!
 
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Ich denke es knistert immer mal leicht im Gebälk. Das liegt in der Natur der Dinge, denn es gilt im Board einer Allianz immer einen möglichst fairen Ausgleich zwischen den unterschiedlichen Sichtweisen und Aufassungen der Mitglieder zu finden. Ein völlig normaler Prozess...
In Einem sind sich aber alle (außer LCC...) einig. Es geht keineswegs mehr ohne eine Allianz. Die erzielbaren Synergien, und somit Ertragssteigerungen, sind bei allen Partnern nachweisbar.
Im Übrigen sind solvente und insolvente Airlines in den 3 Allianzen gut verteilt...;)
 
@ MUCFlyer

Ich denke das drei Allianzen aber zu wenig sind. Deshalb siehe auch Emirates- Beitrag könnten bald weitere Allianzen, auch im LCC-Bereich folgen, was es z.B. der Lufthansa nicht leichter machen würde. Für meinen Geschmack könnten selbst in Europa noch ein oder zwei weitere Allianzen existiren, dann müßten kleinere nicht so sehr auf die größeren Airlines wie z.B. AUA Rücksicht nehmen und die Interessen ihres Heimatlandes besser darstellen. :)
 
@flymunich
Das glaube ich nicht. Eine Allianz ohne Global-Player spielt heute in der Bezirksliga. Damit sind die Möglichkeiten in Europa schon auf 2-3 eingeschränkt. Man hat ja gesehen, wie es der Qualyflyer-Gruppe ging. In einer Allianz muß eben alles ausreichend vertreten sein: Intercont, Europaverkehr, nationaler Verkehr, Regionalverkehr. Wenn ein Teil fehlt, ist die Allianz auf Dauer nicht überlebensfähig!
 
Stimmt, LCC Allianzen würden das Leben für die Übrigen nicht leichter machen. Man kann sich also -so wie Lufthansa es mit Germanwings macht- nur darauf vorbereiten.
Weitere Allianzen wird es im normalen Airlinebereich aber kaum geben können, weil die Major Linien, geographisch bereits alles abgedeckt haben.
 
@ fluhu

Das mag schon sein, ich denke aber eher an den LCC-Bereich. ;)

Aber auch einige andere größeren Verbund wie z.B. KLM/SN Brussels/Northwest und ein paar weitere hätten auch bestehen können. Vielleicht noch jeweils einer aus Südeuropa und Osteuropa sowie Nahost und ein Asiate.

Es mußte nicht zwangsläufig KLM und Air France in eine Allianz. :confused:
 
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Ich glaube, LCC-Allianzen sind keine Dauererscheinungen. Es sind auch keine Allianzen im üblichen Sinne, sondern eher Zweckbündnisse von Partisanen, die sich bei Bedarf das Leben gegenseitig schwer machen! Die meisten LCC's werden von dominanten Personen geführt, die sich ungerne unterordnen - auch nicht einem gemeinsamen Ziel. Einen gemeinsamen Gegner bekämpfen - ja, aber für den Gewinn eines "Partners" arbeiten? :no:
 
Ich meine über kurz oder lang haben einige LCC-Airlines gar keine Wahlmöglichkeit. Entweder sie verschwinden vom Markt oder sie rücken von ihren bisherigen Gepflogenheiten etwas ab. Die ganz "Großen der Brance" wie Ryanair und Easyjet meine ich damit ohnehin nicht.

Insgesamt gibt es LCC-Airlines nur im Verhältnis zu etlichen großen nationalen Airlines erst viel zu kurz, deshalb sind Prognosen für die Zukunft auch nur sehr schwer zu machen. Nur hat sich der Markt mittlerweile so stark besonders in Europa verwurzelt, das es eigentlich gar kein zurück mehr geben kann. Nur werden selbstverständlich viele kleine Airlines Pleite gehen aber mindestens genauso viele neue Airlines im LCC-Sektor wieder beginnen mit Flügen. Ähnlich hat sich das früher bei den Charterairlines geregelt. ;)
 
Friday September 30, 2005


Austrian Airlines to fly from Pécs





Austrian Airlines (AUA) will add a Vienna-Pécs flight to its 2006 summer timetable, becoming the first airline to start scheduled flights at the Pécs-Pogányi airport (SE Hungary), national daily Népszabadság. Pécs will be the 12th city in Central and Eastern Europe AUA flies to. The Pécs flights will be offered in addition to four daily flights between Vienna and Budapest. AUA's load factor on these flights was 56% in the first eight months of 2005, 1.5 percentage points more than in the same period a year earlier. In January-August this year, AUA carried 55,944 passengers on the flights, compared to 88,544 passengers during all of 2004, AUA's sales manager in Hungary Dóra Herz said.



 
Cut in direct service to New York likely

Thai Airways International is seriously looking at offering non-stop services from Bangkok to Los Angeles as soon as the end of this year while at the same time cutting back on its high-profile but costly direct flights to New York. The plan has surfaced as the national carrier moves to rationalise its North American operations which has become financially burdensome as the result of the launching of the expensive Bangkok-New York service in May.

Though THAI executives have been pleased with the load factor on the Bangkok-New York sector , reportedly at 70-80%, soaring fuel prices and competitive fare-setting have hit the airline's bottom line.

The airline may offer four direct flights a week between Bangkok and Los Angeles in December or January and reduce the non-stop Bangkok-New York frequencies to four a week from six at present.

Vasing Kittikul, THAI's executive vice-president for commercial affairs, said the plan was subject to approval from the airline's board of directors.

Like its New York-bound service, THAI would be the first carrier to fly non-stop between the two cities, a flight expected to take about the same time as the Bangkok to New York route _ 17 hours.

The planned direct Bangkok-Los Angeles service would avoid heavy competition from other airlines that fly to Los Angeles via Japan, either through Tokyo's Narita airport or Osaka's Kansai.

Furthermore, Bangkok-Los Angeles is a more mature route in terms of traffic density, given that the US city has the largest Thai community in North America, industry analysts said.

The direct Bangkok-Los Angeles service would replace the airline's existing Los Angeles-bound flights, also four times a week, which stop at Osaka's Kansai airport and are operated by B747-400 jumbo jets.

But THAI would maintain its services from Bangkok to Osaka, now 21 flight a week (seven of them via Manila), and the 21 flights a week from Bangkok to Tokyo's Narita airport.

The airline would use the new long-range 215-seat A340-500s to fly the direct Bangkok-Los Angeles services, similar to the Bangkok-New York operation.

As part of its new flight plan for the winter season that begins in November, the airline will also commence a new route _ Bangkok-Moscow, next month at three flights a week, using MD-11 aircraft. It will also step up frequencies from Bangkok to several European destinations, including Frankfurt.
 
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Thai Airways To Issue Up To THB60B Bonds In 5 Yrs -2-

(MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

October 12, 2005 22:26 ET

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Thai Airways Plans To Issue Up To THB60B Bonds In 5 Yrs

BANGKOK (Dow Jones)--Thai Airways International PCL (THAI.TH) said Thursday its board has approved a plan to issue up to THB60 billion worth of bonds within five years.

The bonds can be offered in baht or in other currencies, the company said in a filing to the Stock Exchange of Thailand.

(MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

October 12, 2005 22:32 ET

Thai Airways To Issue Up To THB60B Bonds In 5 Yrs -2-

The bond offering requires approval from the company's shareholders, who will meet on Dec. 23, Thai Airways said.

The company's board will hire underwriters for the deal and finalize other details later.

In May, the national carrier sold THB15 billion worth of three-, six-, and 10-year bonds to the public to raise funds for a down payment on aircraft and for working capital needs.

It also sold THB15 billion in five-, seven-, and 10-year bonds in October last year.
 
Sorry. Leider ist mir die Statistik beim kopieren und einfügen "zerflossen" weiß auch nicht warum. War im Original viel kompakter.
 
AUA to Bahrain:

Flights will start in April/May 2006 with B737-800s. Further details will be issued next week. ;)

Anmerkung: Hier kommt die AUA der Lufthansa wieder zuvor, oder ein Deal zwischen Doha und Bahrain der beiden Airlines. :confused:


 
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ANA and Japan Post to Establish Joint Cargo Carrier
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ANA President and CEO Mineo Yamamoto, and Japan Post President Masaharu Ikuta yesterday signed an agreement that will see both companies cooperate in the field of international air cargo service from April 1, 2006. The new venture will include the creation of a new cargo airline and the joint development of international express courier services particularly in the Asian market.
Cooperation of this kind has become possible thanks to the privatization of Japan Post, which was approved on Oct. 14 and will be completed in 2007, the provisions of which allow it to invest in the international logistics arena from April 2006. It is also in April 2006 that ANA and Japan Post will jointly set up the new cargo airline, owned two thirds by ANA and one third by Japan Post. Operations at the new carrier are planned to commence within the first half of the fiscal year; other details have yet to be confirmed.
Both companies will also cooperate in the field of international express courier services, with ANA coordinating flight schedules and priority space for products developed by Japan Post.
ANA, which just recently announced it is pulling out of its joint venture with Nippon Yusen Kaisha in Nippon Cargo Airlines, says it intends to "significantly increase its penetration of the cargo market" with the delivery of new freighter aircraft at the end of this year and the beginning of 2006.
"The new venture with Japan Post will bring its stated to aim to make air cargo one of its three core businesses, alongside domestic and international passenger transportation, closer to reality," said ANA in a statement. "Moving forward we will explore new ways in which we can strengthen the cooperation between Japan Post and ANA."
Japan Post is more than just a postal service, it is Japan's biggest financial institution. Through the organization's nearly 25,000 branches, Japan Post manages 30 percent of the nation's personal deposits, 40 percent of its life insurance policies and has household financial assets worth JPY 330 trillion ($2.9 trillion), according to the Economist.
 
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