Lufthansa Italia

here some press release concerning the 3 rd runnway:

http://www.malpensa-info.org/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=724

For your info the project was made in collaboration with the MITRE Corp. (USA), the realizzation of the new runnway will take no more than 2 years, some preliminary work are just on the way as before will be made the Cargo City 2 (near the current Cargo City).

Lufthansa Italia Terminal will be positioned in the new part of Terminal 1 (ready in 1 year) and new Satellite C (work in progess, ready in 18 months):
Info Sat C: http://www.malpensa-info.org/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=116

New runnway:
http://c.ilgiornale.it/a.pic1?ID=356790
 
Zuletzt bearbeitet:
Wenn das alles stimmt was hier steht muss Lufthansa sich fragen lassen wann sie denn ihre Kernmannschaft, inklusive Flugbetrieb in D, über all diese 'wunderbaren' Pläne zu informieren gedenkt...:confused:
Wenn sie es denn überhaupt vorhaben. :dead:
Diese Informationspolitik belastet eh die zahlreichen offenen Tarif- und Bereederungverhandlungen. Wo bleibt dabei das Vertrauen, die Glaubwürdigkeit, die viel gerühmte offene Kommunikation?
 
The fact that Lufthansa Italia will operate as hub carrier on Milan-MXP is not a new, specially after the Star Alliance declaration of two months ago concerning the decision to partecipate at this project with LH.

Here one article of today concenring the declarations of yesterday:
----


Malpensa, Lufthansa chiede dieci nuovi voli: "Tornerà hub"

di Sabrina Cottone

Passo dopo passo, senza numeri né date precise, ma Lufthansa assicura di voler essere la compagnia aerea di riferimento dell’hub di Malpensa. Inoltre, sono in arrivo nuovi collegamenti ferroviari veloci tra Milano e l’aeroporto, che consentiranno di raggiungerlo con venticinque minuti di treno. Tutti elementi che lasciano ben sperare per il futuro dello scalo.

Lufthansa Italia ha chiesto di poter operare dieci nuovi voli e ha posizionato tre aerei in più del previsto, arrivando a quota nove. La conferma arriva dall’ad della compagnia tedesca, Wolfgang Mayrhuber, durante una conferenza stampa a palazzo Marino con il sindaco, Letizia Moratti, e il presidente di Sea, Giuseppe Bonomi. Spiega Mayrhuber: «Nonostante il periodo difficile che tutto il settore del trasporto aereo sta attraversando Lufthansa Italia mantiene le proprie posizioni».

Una strategia di posizionamento graduale: «Il nostro obiettivo è diventare l’hub carrier di Malpensa. Il nostro modus operandi è di procedere passo dopo passo per costruire questa operazione. Confermiamo il nostro impegno che è anzi in procinto di essere ampliato, con la richiesta di maggiori slot per potenziare i voli sia per l’Europa sia per l’Italia».

L’amministratore delegato di Lufthansa, Mayrhuber, è venuto a Milano proprio per riconfermare la serietà delle intenzioni nel suo legame con Sea e con il Comune di Milano, che ne è azionista di maggioranza. Lufthansa Italia ha chiesto alla Iata dieci nuovi slot per destinazioni italiane ed europee e in futuro prevede di puntare anche sulle rotte intercontinentali.

L’accordo siglato riguarda il traffico passeggeri, il traffico merci, con nuovi collegamenti cargo, e lo sviluppo di un centro tecnico di manutenzione Lufthansa.

Tra i collegamenti in arrivo per Malpensa si parla di Catania, Palermo, Sofia, Amsterdam (quasi certamente da fine ottobre, con l’orario invernale). Inoltre, la compagnia tedesca ha chiesto di poter operare da Linate sulla tratta Milano Roma (dieci frequenze in andata e dieci in ritorno), che è tra le più remunerative e su cui al momento opera Alitalia in regime di quasi monopolio.
Tra le destinazioni intercontinentali che potrebbero partire prima New York JFK, Chicago, Boston, Los Angeles (sembra entro gennaio) e Tokyo, per cui servono i diritti di traffico (già richiesti da tempo). Stesso discorso per Mosca.
C’è poi il capitolo infrastrutture di collegamento. Letizia Moratti conferma che i collegamenti tra Milano e l’aeroporto saranno più semplici, grazie ai treni veloci che saranno potenziati a partire dal 14 dicembre: «Il Comune ha rinunciato ai suoi dividendi perché Sea potesse reinvestire 1,4 miliardi nel potenziamento dello scalo da qui al 2012». E il presidente Bonomi aggiunge: «La Sea conta di chiudere il 2009 in attivo nonostante la crisi».

La Moratti manifesta soddisfazione: «Oggi diamo il via ad un piano di rilancio del sistema aeroportuale milanese, grazie al lavoro di Sea e di Lufthansa Italia, grazie all’impegno del Governo sulla liberalizzazione delle rotte, e grazie a tutti i partner che hanno creduto e continuano a credere in Milano, nella Lombardia, nel suo sviluppo a vantaggio di tutto il Paese». Il sindaco spiega che il futuro dell’aeroporto di Malpensa è di essere «uno degli hub di riferimento, inserito nella strategia multihub di Lufthansa e collegato con i maggiori scali europei, primo fra tutti Francoforte».

(Il Giornale).
 
Zuletzt bearbeitet:
Könnte bitte ein Forummitglied, der der italenischer Sprache mächtig ist, in Stichpunkten den Inhalt der italenischen Posts schreiben.
Ich kann leider kein Italenisch :)
 
Könnte bitte ein Forummitglied, der der italenischer Sprache mächtig ist, in Stichpunkten den Inhalt der italenischen Posts schreiben.
Ich kann leider kein Italenisch :)

Naja die Überschrift besagt, dass die LH 10 neue Strecken ab MXP starten will und MXP als HUB will.
Dafür will die LHI 3 weitere Flugzeuge in MXP stationiert haben. Mayrhuber ist für diese Pläne.
Schritt für Schritt sollen neue Slots dazukommen um Europa und Italien zu bedienen.

Als neue Ziele werden Catania, Palermo, Sofia und Amsterdam (ab Okt.) genannt.

Des weiteren soll FCO-LIN geflogen werden (10 tägl. Turns), um dem Monopol von AZ Paroli zu bieten.

Als Interkontiziele ex MXP stehen JFK, ORD, BOS, LAX und NRT im Raum. Für diese Ziele wurden schon seit längerer Zeit die Rechte erbeten. Auch könnte Moskau hinzukommen.

Dazu sollen dazu neue Zugverbindungen zwischen Stadt und MXP aufgenommen werden, die die Strecken in 25min schaffen.
(Die Betreibergesellschaft und LH investieren hierzu 1,4 Mrd. Euro)
Am Ende kommen halt die üblichen Dankesworte an die Stadt, an LHI, an die SEA (die die 1,4Mrd investiert hat), die Region etc etc.

Für die Zukunft wird MXP als ein fester LH-Hub gesehen, der auch mit anderen großen Flughäfen in EUropa, v.A. natürlich FRA stark verbunden sein sollte.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sorry, I post the original version, during the last year a lot of people of SEA in Milan Malpensa are going to study the german language and opposite (italian) for some of Lufthansa ;)

Here the link: http://www.ilgiornale.it/a.pic1?ID=362717

Only one point, there was some confusion concerning "slots" and traffic "rights", on LIN airport LHI has request different slots, on MXP around 10 rights for 10 destinations (extra EU) for the long range (requested under Lufthansa Italia Spa company to Enac (civil aviation authority).

Concerning the press conference of today the most important point was the political confermation of the incoming new LH hub (2009-2016) as SEA and LH will invest together 1,4 mld euro, the resto nothing new (as the next destinations).
Of course the fact that MXP will have the 3 rd runnway was very important fo LH, cost covered fully by SEA and agree by the comapany during the last finacial meeting (SEA is a pubblic company of Milano gov. for thi reason the press conference at the Major Palace).
 
Zuletzt bearbeitet:
Also MIA could be open just from the first destinations covered by LHI on long range dest.
United is working to return on MXP with 2-3 destinations as the economy will restart. (Washington DC as before, LAX and/or SFO).
 
das ganze ist doch etwas strange!
irgendwie sieht das doch so ähnlich aus wie in MUC...hubaufbau:confused:
normalerweise hat doch MUC den norditalienischen raum mit air dolimiti abgezogen, wenn diese zukünftig über MXP fliegen sollen, dann wäre es auch ein herber einbruch in MUC :o
FRA, MUC, ZRH als gegenwärtige hubs
dann kommt noch VIE, BRU, LHR und MXP dazu?
mmmh?:help:
 
SN fliegt aber noch die Strecke - gibt's eventuell Code-Share? Zur Zeit fliegt SN 4x täglich, ab 31.08. (zu diesem Zeitpunkt war geplant, dass LHI BRU wieder aufnehmen solte) 5x täglich.

Das ist wohl auch genau der Grund, warum LHI die Strecke einstellt. Reicht ja, wenn eine LH-Tochter fliegt, dazu dann Codeshare...
 
Zuletzt bearbeitet:
Of course thanks to the new entry of SN in LH the route will be fully operated by SN in code share with LHI (as the Swiss fly to Zurich or Aegean to Athens).
It's possible that the airplene used on BRU LHI will open the just announced fly (by SEA) to Catania adn palermo in Sicily.
In the meantime the first two Hangars of SEA (ex Alitalia) are now in the hand of Lufthansa T. included office (over the west hangar).

Lufthansa is going to open the operative hardquarter in MXP front of T1):
http://www.mxpbusinesspark.com/
(see "projectviewer" on the english version)

In the meantime the new taxiway H is open (it will surround the runnway 35L on the south side and will speed the taxi operations as the airplane wil lnot acrosse the runnway o wait traffic) and in October the final projetc of the 3rd runnway will be ready (the cost is covered by SEA and Enac).

Work in progress on the new Sat. C that with the new part of the terminal will be ready for the end of the 2010 dedicated to "Lufthansa Italia Terminal Milano", The president of LH confirm the plan of LH and SEA to operate on MXP on Hub Carrier base as agree last year.

Last Friday at Arcisate the cerimony of the first stone for the railway link "Arcisate-Stabio" that starting the 2013 will connect the Swiss to Malpensa by train (Bellinzona-Lugano-Varese-Malpensa).

Starting 14/12 thanks to the new tunnel of Castellanza (on the Saronno-MXP link) we will have a increase of frequency of the MXP Express train in 29 minutes (No-Stop trains).

Probably Air Dolomity will became a regional partner of LHI and not LH anymore and they will continue to feed on the LH and LHI hubs' (MUC and MXP first and a little bit on FRA).
Air Dolomiti will also operate other italian crosscountry fly in Italy, the first one on the Salerno-Verona starting October.

LHI will receive the AOC at the end of September, ha huge pression as ben made to Eanc in order to take over sone slots not used by CAI on Liante airport in order to open the LIN-FCO route and attack CAI (finally) also on the most important italian route.

Rumors give CAI in big trouble, the dont' confirm the order of the A330 to "AP Fleet" (the company that made the orders to Airbus Ind. 50% of Mr. Toto and 50% of banca Intesa)...and the integration of AirOne onto Alitalia is only "virtuals" as rumors say that CAI is going to sell AirOne, Alitalia Express and Volare (brands, some airplanes and slots)...!
Another problem, the two italian airport that loss more pax traffic durng the last 6 months are Linate ad Fiumicino where CAI operate 90% of the his network, a real disaster and the intention was to create an hub in Rome but they loss all the north italian pax and the resto via CDG, of course, Alir France will say "Grazie!"...
 
Zuletzt bearbeitet:
Es werden vorerst keine ausländischen Piloten bei LHI eingesetzt. Das hat man vor kurzem (am 27.7.) beschlossen (ein internes Schreiben von Werner K.). Die Auswal ist eingestellt.

Bleiben also "nur" noch die Probleme AeroLogic/Jade, EMB und die ÜV...:(
 
Zuletzt bearbeitet:
Es werden orerste keine ausländischen Piloten bei LHI eingesetzt. Das hat man in vor kurzem beschlossen. Die Auswal ist eingestellt.

Bleiben also "nur" noch die Probleme AeroLogic/Jade, EMB und die ÜV...:(

der Tribut des DLR Screenings für LHI? Dort sind von ein paar hundert Bewerbern nur eine Handvoll durchgekommen...

Nur wie gehts denn bei LHI mit einer möglichen Expansion überhaupt weiter? Oder wird der rechnerische Überhang an LH Piloten nach Italien geschickt?
 
Es werden vorerst keine ausländischen Piloten bei LHI eingesetzt. Das hat man vor kurzem (am 27.7.) beschlossen (ein internes Schreiben von Werner K.). Die Auswal ist eingestellt.

"Auslaendische" ? Meines wissens hat die Passage ziemlich viele nicht-Deutsche Piloten, alles andere waere in Zeiten der EU auch rein rechtlich ziemlich schwer moeglich..
 
Zurück
Oben