Neue Flugverbindungen (update)

flymunich hat gesagt.:
... sonst würde die Strecke bestimmt nicht bedient werden!!! ;)

Ich meinte mit "uneingeschränkt" ja auch nichts dass überhaupt keine pax zwischen VIE und AUH befördert werden dürfen, möglicherweise aber nur eine bestimmte Anzahl von pax je Flug.
 
Carpatair nimmt am 22.05. die Strecke Timisoara (TSR) - Paris (CDG) mit 3 Flügen/Woche auf. Die Flüge sind (im Gegensatz zu denen nach FRA) in den hub in TSR eingebunden.
 
Cirrus Airlines: Auch sonntags ab Dresden nach Zürich

Der unabhängige Regional Carrier Cirrus Airlines (Iata-Code C9) verdichtet das Flugangebot zwischen Dresden und Zürich: Ab dem 2. April gibt es auch sonntags einen Abendflug zwischen den beiden Städten. Auf der seit zwei Jahren beflogenen Verbindung verkehrt montags bis freitags eine 31-sitzige Dornier Do-328 im so genannten doppelten Tagesrand morgens und abends in beide Richtungen.
 
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Cimber Air: Von Billund nach Bornholm

Der dänische Regional Carrier Cimber Air fliegt ab 25. Mai 2006 eine Verbindung vom dänischen Festland auf die Ferieninsel Bornholm. Bis 13. August wird die Strecke an drei Tagen die Woche angeflogen. Jeweils freitags, samstags und sonntags geht es um 12.30 Uhr ab Billund. Der Rückflug startet freitags um 13.55 Uhr und am Wochenende jeweils um 15 Uhr.
 
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I just saw on the news an article regarding Conviasa's new CCS-MAD service code-shared with Air Europa.

What caught my attention is that they "will start flying from PMV to MAD next July with a direct flight every Monday"

I must say I'm impressed. Now, I am a bit puzzled here. I heard some time ago that Conviasa had bought (cash) an A342 which is not impressive for obvious reasons
biggrin.gif
, so, where is this aricraft??? As far as I know, They're using an Air Europa A342... So, if this aircraft doesn't exist yet, then will Air Europa fly to PMV?

Here's the article (in spanish):
http://www.unionradio.com.ve/Noticias/Noticia.aspx?NoticiaId=163700
 
According to the Scotsman newspaper:

'Hamburg-Edinburgh flights launched
BRITISH Airways is to reconnect Edinburgh with Hamburg, five months after the route was abandoned by German no-frills airline Hapag-Lloyd Express.

BA Connect - the new name for the airline's UK subsidiary CitiExpress - announced yesterday it will operate three flights a week from 2 June.

Germany is Scotland's largest European tourism market and Hamburg is Germany's second biggest city.'
 
Air Berlin fliegt nach Sylt

Neu: Mit Air Berlin nach Sylt

Einen Tag nach Ankündigung des Börsengangs sorgt Air Berlin für eine weitere Überraschung. Das Unternehmen bietet die erste innerdeutsche touristische Verbindung an und fliegt ab Mai 2006 nach Sylt. Von Berlin-Tegel wird Sylt zweimal in der Woche angeflogen. Von Düsseldorf erreichen Air Berlin-Gäste dreimal in der Woche den Flughafen in Westerland.

Mit einer Airbus A320-Maschine fliegt Air Berlin dienstags und freitags jeweils um 11:25 Uhr von Berlin nach Sylt. Der Rückflug startet um 16:25 Uhr. Von Düsseldorf fliegt das Unternehmen dienstags und freitags um 14:45 Uhr nach Sylt. Sonntags fliegt Air Berlin um 11:55 Uhr von Düsseldorf nach Sylt. Von Westerland startet Air Berlin an diesem Tag um 13:35 Uhr.
 
Korean Air to launch service to Kenya this month SEOUL, April 3 (Yonhap) -- South Korea's top flag carrier Korean Air said Monday it will begin service this month to Kenya, a major tourist destination on the African continent, through a partnership agreement.

The company, through a code sharing agreement with Air Kenya, will commence a route connecting Incheon, Bangkok and the Kenyan capital of Nairobi, starting April 20. Flights will depart from Incheon International Airport three times a week.
 
Air New Zealand announces second London service via Asia

Air New Zealand today announced plans to launch a second daily service between Auckland and London flying via Hong Kong to London Heathrow Airport.

Commencing on 28 October 2006, the second service doubles Air New Zealand’s current capacity between New Zealand and the United Kingdom.

“Demand for travel between the United Kingdom and New Zealand has grown significantly since we first launched a daily service in 1998, with annual arrivals to New Zealand increasing by more than 10 percent on average,” said Air New Zealand Group General Manager International Airlines, Ed Sims.

“Over this time we have invested heavily to promote New Zealand as a destination, and this year, we will be increasing our current advertising and promotional spend by 50 percent in the United Kingdom and Europe markets to ensure we drive further growth,” he said.

“The additional capacity will leave us better placed to take advantage of the demand we have created, especially during peak seasons when our flights are 90 to 100 percent full. More excitingly, we can stimulate new demand with higher frequency and new routing options, including the world’s only current round-the-world service on one airline.

“We will also be the only Star Alliance carrier to operate between Hong Kong and London, which is fantastic news for our Star partners and customers,” said Mr Sims.

Air New Zealand will operate the route utilising newly refurbished Boeing 747-400 aircraft. The 393-seat aircraft includes 46 lie-flat Business Premier seats, 23 Pacific Premium Economy seats and 324 seats in Pacific Economy.

Mr Sims said Air New Zealand’s research has found New Zealanders prefer to fly their national carrier to and from United Kingdom.

“Kiwis have recognised that one of the world’s longest journeys is more enjoyable on our new long-haul service featuring lie-flat beds in Business Premier, extra comfort and legroom in Pacific Premium Economy, and on-demand digital video entertainment and more personal space in every seat,” he said.

Air New Zealand will operate the following schedule, subject to timeslot, capacity and regulatory approvals:

Flight No. Schedule Flight Time
NZ88 Departs AKL 2359
Arrives HKG 0615+1 11:16
Departs HKG 0815
Arrives LHR 1330+1 13:15

NZ87 Departs LHR 2115
Arrives HKG 1700+1 11:45
Departs HKG 1900
Arrives AKL 1045+1 10:45

“These arrival and departure times offer favourable connectivity at Hong Kong and Heathrow airports. The transit time of two hours in Hong Kong is equivalent to our Los Angeles stopover, and is one of the shortest for travel between London and Auckland,” said Mr Sims.

Sales for the second United Kingdom service are available from today. Return economy class airfares from Auckland to London start from $2615 excluding airport taxes.

 
5 Apr 2006

Finnair launches flights to Kuala Lumpur

Finnair is opening yet another destination in Asia when flights from Helsinki to Malaysian capital Kuala Lumpur begin in May 2007. The route will be operated three times a week via Bangkok.

"As a thriving business city and breathtaking leisure destination, Kuala Lumpur naturally complements our Asian strategy. Demand for Asian destinations is growing in both directions and we have excellent connections from all over Europe. It is our goal to open one to two new Asian connections each year and add frequencies to our current network," highlights Finnair SVP Commercial Division Mika Perho.

Malaysia's economy is one of the fastest growing in Southeast Asia and hundreds of European companies are already present in the country. Kuala Lumpur is the hub of local business life with its viable infrastructure, good regional flight network and motorways to different parts of the Malay Peninsula.

Sight-seeing and climate-wise, Malaysia is equivalent to neighbouring Thailand as a travel destination. Kuala Lumpur is a modern city with almost a million and a half inhabitants and offers excellent shopping opportunities both in modern shopping centres and on smaller shopping alleys and streets. The city also offers top-rate hotel accommodation.

Culinary delights meet all tastes as Malaysia offers Malay, Indian, Chinese and Western cuisine. Kuala Lumpur has a lively nightlife with numerous bars and clubs. Golfers will find beautiful courses in the city and its surroundings. Those in need of a beach holiday have a choice of tens of islands in both the Indian Ocean and South China Sea. Malaysia's idyllic inland and coastal villages and highland tea plantations offer a unique experience to those in search of local colour. The area on Borneo Island belonging to Malaysia (East Malaysia) captivates jungle adventurers.

Finnair flies to Bangkok, Guangzhou, Osaka, Singapore, Beijing, Tokyo, Shanghai and Hong Kong in Asia. Flights to Nagoya, Japan begin in June and to Delhi, India in November. Next year's flights to Kuala Lumpur are available from this May.

Finnair Plc
Communications
5.4.2006


Hier lobe ich mal besonders die Finnair, die sehr frühzeitig neue Fernziele bekannt gibt. Das wäre doch einmal ein Vorschlag für die Lufthansa.
 
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Finnair ist regelmäßig mit ihren Pressemeldungen extrem früh dran.
Nagoya wurde auch schon im Herbst 2005 angekündigt. Aufnahme im Sommer 06. ;)
 
Nationwide announcing the likley expanison into China, with BJS a hot contender, likley to be serverd with a yet-to-be-acquired 744.


Es ist leichter einen Jumbo zu besorgen als eine Boeing 767. :confused:
 
laut A.net soll ab 29.10.2006 Emirates von Dubai via HAM nach JFK.

Soll in den nächsten Tagen offiziell werden. Da bin ich aber mal gespannt.
Geflogen werden soll mit B777-300.


pers. Anmerkung: Sollte das stimmen, merken alle anderen Airlines außer Lufthansa das genügend Bedarf nach New York besteht, und nicht nur in Frankfurt. :D :blush:
 
flymunich hat gesagt.:
laut A.net soll ab 29.10.2006 Emirates von Dubai via HAM nach JFK.

Soll in den nächsten Tagen offiziell werden. Da bin ich aber mal gespannt.
Geflogen werden soll mit B777-300.


pers. Anmerkung: Sollte das stimmen, merken alle anderen Airlines außer Lufthansa das genügend Bedarf nach New York besteht, und nicht nur in Frankfurt. :D :blush:

Bedarf ist relativ und hats immer gegeben. Nur halt nicht genügend Bedarf in First und Business..., nicht vergessen.
EK operiert unter ganz anderen Vorzeichen und vor allem anderen Kosten.:rolleyes: ;)
 
@ MUCFlyer

Aber trotzdem wird die Lufthansa langsam aber sicher rund um Frankfurt eingekreist. Emirates hat einen guten Namen und kann der Lufthansa in Hamburg schon mehr Paxe wie eine Continental mit B757 wegnehmen.
Außerdem ist eine B777-300ER zweimal täglich in Hamburg wirklich nicht zu verachten. In der Tat ist bei vielen Airlines zu beobachten das sie mehr und mehr in die Breite gehen. Dies kann man in Italien, Frankreich, Spanien und UK gut beobachten. Mittlerweile setzt dieser Trend auch in Deutschland ein. Frankfurt wird dies nicht so sehr spüren, jedoch München was Langstrecke anbetrifft. Und ich denke hier nicht nur an Airlines aus USA (CO, DL), sondern auch zunehmend Airlines aus Asien (EK, QR, CA, IR, ME usw..). Zudem gibts neue Airlines die ebenfalls auf den Markt drängen und sich gegen Frankfurt und München entscheiden.
In den nächsten Jahren wird falls sich LTU erholt einiges Neues auf Langstrecke der Lufthansa entgegengesetzt. Wenn dann die Märkte (FRA+MUC) nicht gut besetzt sind fliegen die Paxe mit anderen Airlines. :mad:

Diese Flüge dürften sich auch nachteilig auf die Strecke HAM-FRA bei Lufthansa auswirken. Da kann man die A300-600R auf dieser Strecke ja dann nach München verlegen.
 
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