Airport Madness 2

MUCFLYER

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Ein nettes Spiel für angehende Fluglotsen und alle anderen Gamer zum Zeitvertreib...;)

Bei vier Bahnen wird's interessant...;D

Hier die Anleitung:
As an air traffic controller in this game, your job is to keep aircraft from colliding, while trying to avoid creating unnecessary delays. You will have to pay attention and keep your eyes moving. As in real life, there is always something you could be doing. You must give takeoff clearances, landing clearances and taxi clearances in a strategic effort to maintain safety and efficiency where there would otherwise be total chaos.
CONTROL PANEL
Clicking on an aircraft will bring up its' control panel. The panel contains control buttons as well as basic information about the flight.
USE KEYBOARD HOTKEYS "1" AND "2" TO ACCESS THE MENU OPTIONS. The mouse will also work.
ARRIVALS
Arrivals will land themselves without any input from you, and can also be slowed down, or even "pulled up" if the spacing between other aircraft is too close or if a collision is imminent. After an aircraft lands, it stops before crossing other runways until you give permission to cross.
DEPARTURES
Departures will wait patiently at the gate for you to give them a "taxi clearance". Once they have their taxi clearance, they will taxi and stop at the edge of their departure runway until you give them a takeoff clearance.
EARN A BIG SALARY
Your starting salary is $30,000 and your wages increase based on your efficiency. Don't let the aircraft wait! As they sit on the taxiway waiting, you lose money. Every aircraft begins with a bonus value of approximately $2000, which slowly erodes as the clock ticks. If you delay them too much, their bonus will become 0. The bonuses get added to your salary as departing aircraft commence takeoff, and as arriving aircraft reach their gate.
CRASHES
Crashes will cost you $10,000. When you have a crash, the level gets reset and your score goes back to where it was at the beginning of that level, minus $10000. Have three crashes and your game is over. You're washed up! Finished.
STRATEGIES
Don't let aircraft sit. Keep them moving. There will always be airplanes waiting at the gate, waiting for a takeoff clearance, or waiting to cross a runway.
Don't push it. If you don't think there will be enough time to squeeze out an airplane, let him sit.
"Line up" an aircraft on the runway before giving them a takeoff clearance. This gives you the ability to run planes even tighter so that you can score an even larger salary.
If a collision is imminent, "pull up" the arriving aircraft. They will climb straight ahead. You will lose $1000 for each "pull up", but it's worth it if it prevents disaster.
SPECIAL THANKS
Special thanks to Andrew Potterton for his music.
 
MUCFLYER ! Schluss jetzt :mad:

Ich muss morgen noch irgendwie die Chance besitzen, effektiv arbeiten zu können!
Je mehr Spielchen du hier anschaffst, desto geringer wird diese Chance ...:blush:

:thbup:
 
Sensationell sind die Kommentare des instructors beim Radargame wenn man seperation errors produziert :resp:
 
Zuletzt bearbeitet:
Langsam wird mir klar, warum die Anzahl der Beiträge hier im Forum ein wenig abgenommen hat... :think: :whistle:
Das liegt nicht etwa an der Wirtschaftskrise oder gar an der Schweinegrippe... :no:
Ihr sitzt alle vor dem PC und spielt an irgendwelchen Skysimulatoren oder mit ATC-Games... :yes:
2nd life im MUC-Forum... :shut: ;D :D :p ;)
 
Langsam wird mir klar, warum die Anzahl der Beiträge hier im Forum ein wenig abgenommen hat... :think: :whistle:
Das liegt nicht etwa an der Wirtschaftskrise oder gar an der Schweinegrippe... :no:
Ihr sitzt alle vor dem PC und spielt an irgendwelchen Skysimulatoren oder mit ATC-Games... :yes:
2nd life im MUC-Forum... :shut: ;D :D :p ;)
:thbup:
 
Saigor und Kollegen wird es wohl bei diesem Spiel ganz schlecht werden. So von wegen zwei Flugzeuge gleichzeitig auf der Bahn...


roughneck hat gesagt.:
EDIT: 280.942 nach der letzten Runde, ohne einen Crash :)

Endlich! Nach diversen Versuchen konnte ich dich überbieten: 284.712, auch ohne Crash :)

Wo ist den Unterschied zur Vollversion?

The full version of Airport Madness 2 offers more airports, more levels, including a "continuous-play" option where you can select your airport, your air traffic level, and your time of day. Here is what else the full version offers:

  • Two airport layouts versus just one in the free version
  • 14 levels (7 for each airport layout)
  • Option for continuous-play with adjustable air traffic intensity
  • Absolutely no ads
  • Internet connection not required to play
Quelle
 
Zuletzt bearbeitet:
Sagt mal, wie realistisch ist eigentlich das Radar„spiel“? Das wirkt auf den Laien zumindest recht nah an der Realität mit der Reaktionszeit, Staffelung und allem anderen Pipapo.

Es ist jedenfalls deutlichst schwerer als das Airport Madness. Bis zum dritten Level bin ich in dem Radardings bis jetzt gekommen und dann erstmal entnervt weiter Ariport Madness gespielt ;).
 
Das Airport-Madness2 is ja echt ganz witzig. Schade nur, daß es dann bei 280.irgendwas Punkten rum ist.
Dann werd' ich mir wohl mal die Vollversion holen und sehen, wie's weitergeht! :)
 
Wie?? Über 300.000?? Ich hatte keine Vorfälle und ich würde mal behaupten nicht viel reduzieren müssen... Muß ich doch gleich wieder mal 'ne halbe Stunde investieren! ;D
 
Also ohne Mishaps und mitm Mörder Tempo auf knapp 250000? Hmm... Wenn sich einer die Vollversion zulegt, bitte sagen ob sie taugt ;)
 
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