STAR ALLIANCE NEWS: UA, TG, SQ, SK, AC, NH etc.

Wie wärs mit einem Thread: "Träume"? Der würde alle anderen schlagen, sogar wenn wir flymunich dafür sperren lassen ;D :p ;D :p ;D :p ;D
 
Thai Airways, U.N. and IMF Forge Deal
09.06.2005, 06:10 AM

The United Nations and International Monetary Fund have forged an agreement with Thailand's national carrier to fly their representatives to meetings in Southeast Asia, a news release said Tuesday.

The deal takes advantage of Thai Airways International's new Bangkok-New York direct flights, which began in May, Thai Airways said in a statement.

The UN and IMF, headquartered in New York, spend about US$1.5 million annually on travel in the region.

Thai Airways is preparing to similar contracts with several other U.S. and European agencies and corporations including Merrill Lynch, Chevron Texaco, Daimler Chrysler, Unilever and Ericsson.

The company suffered a net loss of 4.78 billion baht (US$116 million; euro94 million) in the April-June quarter due to soaring fuel costs, higher staff expenses and foreign-exchange losses.
 
Aufgrund des hohen Kerosinpreise und des Preisverfalls im
Europaverkehr hat sich das Halbjahresergebnis von Swiss bei einem
Umsatz von 1,1 Mrd. auf umgerechnet minus 57 Mio. Euro reduziert. Die
um 67 Mio. Euro hoehere Treibstoffrechnung wurde durch Zuschlaege nur
zu etwa einem Drittel ausgeglichen. Weil der Yield im
Kurzstreckenverkehr erneut um 5,7 % absank, hat der Verwaltungsrat
die Vereinheitlichung der Regionalflotte beschlossen. Im ersten
Quartal werden neun Embraer ERJ-145 und sieben Saab S-2000 abgegeben
und durch sechs groessere AVRO RJ-100 ersetzt.
 
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Star Alliance führt Upgrade-Prämien ein

Star Alliance ist die erste Airline-Allianz, die im Rahmen ihrer Vielfliegerprogramme die Option bietet, Meilen für Upgrades im gesamten Bündnis einzulösen und nicht mehr nur bei einer Fluggesellschaft. Dadurch werden Reisen in der First oder Business Class für die Kunden leichter erreichbar.

Diese Verbesserung ist jetzt für die Teilnehmer der Vielfliegerprogramme von ANA (ANA Mileage Club), Austrian (Miles & More), LOT Polish Airlines (Miles & More), Lufthansa (Miles & More) und Singapore Airlines (KrisFlyer) verfügbar. Andere Fluggesellschaften der Star Alliance werden dieses Produkt im Laufe des Jahres 2006 anbieten.

Die Star Alliance Upgrade-Prämien ermöglichen es den Kunden, bei Linienflügen der teilnehmenden Mitglieds-Fluggesellschaften Meilen oder Punkte vom Konto ihres Vielfliegerprogramms für ein Upgrade um eine Serviceklasse einzulösen, also von der Economy Class zur Business Class oder von der Business Class zur First Class.

"Wir freuen uns sehr, dass wir dieses Produkt als erste Airline-Allianz auf den Markt bringen", so Jaan Albrecht, CEO der Star Alliance. "Umfragen bei unseren Kunden haben gezeigt, dass die große Mehrheit der Vielflieger eine solche Upgrade-Möglichkeit von einer Airline-Allianz erwartet." Um in den Genuss einer Star Alliance Upgrade-Prämie zu kommen, ist vor der Reise eine bestätigte Buchung über die vorhandenen Anlaufstellen zur Einlösung von Prämien bei Vielfliegerprogrammen erforderlich; dies ist meist ein Callcenter oder eine Internetseite (je nach Angebot der jeweiligen Fluggesellschaft).
 
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United files reorganization plan, sees February bankruptcy exit

United Airlines yesterday filed its Plan of Reorganization and Disclosure Statement, beginning the final leg of a journey through the bankruptcy process that began in December 2002.The company set Feb. 1, 2006, as its target for exiting Chapter 11. "United has made tremendous progress in our restructuring to improve performance across the board, in costs, revenue, operations and service to our customers. Today, we are more flexible, more efficient and more resilient," Chairman, President and CEO Glenn Tilton said in a statement.

Under the proposed plan, unsecured creditors holding allowable claims of $20-$30 billion will receive 4-7 cents on the dollar, payable in a new UAL common stock. Exit from bankruptcy will be financed with $2.5 billion in new borrowing and United also is exploring the possibility of a rights offering in which unsecured creditors would have the opportunity to purchase on a pro rata basis approximately $500 million of new common stock. Current holders of common and preferred stock and the 13.25% Trust Originated Preferred security will receive nothing.

United workers, in addition to receiving stock, will receive convertible notes totaling more than $650 million. The largest share, $550 million, will go to members of the Air Line Pilots Assn. The plan provides for $56 million in notes for salaried and management employees, although a decision has not been made on whether or not the notes will be issued.

Through the restructuring, United said it reduced total labor costs from $7 billion in 2002 to $5 billion in 2005 and expects to save a further $874 million by year end. CASM excluding fuel fell 18%. The POR shows the company posting an operating loss of $295 million this year, widening to a deficit of $3.7 billion on the bottom line owing to bankruptcy-related costs. However, the carrier forecasts it will enjoy an operating profit of $916 million in 2006, rising to $10.4 billion on the bottom line owing to paper gains from adoption of fresh-start accounting after it leaves bankruptcy. It estimates unit cost in 2006 excluding fuel will be 7.56 cents per ASM. CASM excluding fuel for the second quarter of 2005 was 7.53 cents. Fuel is projected to average $50 per barrel during the 2006-10 period of the POR forecast.

"Three years ago, Continental was viewed as the leading network carrier in unit cost and United had a 16% gap. Today, excluding fuel, United has reached virtual parity," the company said in a memo to employees.

Separately, data from Northwest Airlines for the second quarter ended June 30 show that on a stage-length-adjusted basis, United's labor cost per ASM was 3.9 cents. This was better than American (4 cents) and Northwest (4.4 cents), but slightly above Continental (3.6 cents) and still much higher than Southwest (2.6 cents), JetBlue (2.1 cents) and AirTran (1.7 cents).
 
UAL hat gestern ihren Sanierungsplan vorgelegt, mit dem die
Gesellschaft das Insolvenzverfahren nach Chapter 11 verlassen will.
Neben United sind auch insgesamt 26 Tochtergesellschaften vom Plan
betroffen. Erwartungsgemaess soll das derzeitige Aktienkapital
vollstaendig abgeschrieben werden. Glaeubiger erhalten neue,
ungesicherte Aktien in noch unbekanntem Umfang. Eine weitere
Abgeltung ist nicht geplant. UAL prueft noch, ob den Glaeubigern ein
Bezugsrecht zum Kauf weiterer Stammaktien im Wert von 500 Mio. Dollar
eingeraeumt werden soll. Damit koennte United sich zusaetzliches
Kapital verschaffen. Die Restrukturierung wird von Citigroup, JP
Morgan Chase, General Electric und der Deutschen Bank finanziert. Der
Plan soll am 1. Februar nach einer abschliessenden Anhoerung vor dem
zustaendigen Konkursgericht am 17. und 18. Januar 2006 in Kraft
treten. Es werden erhebliche Einwaende seitens der Glaeubiger
erwartet. CEO Glenn Tilton erklaerte, man habe die Kostenstruktur in
Laufe des dreijaehrigen Verfahrens erheblich verbessern koennen.
 
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Star Alliance Introduces Alliance-Wide Upgrades

Star Alliance says it has become the first alliance to offer a frequent flyer program upgrade redemption option across the alliance, rather than on an individual carrier basis.

This enhancement is now available to members ANA Mileage Club, Austrian's Miles & More, LOT's Miles & More, Lufthansa's Miles & More and Singapore Airlines' KrisFlyer. Other Star Alliance member carriers will begin to offer this product during 2006.

Star Alliance Upgrade Awards permits customers to redeem miles or points from their account to upgrade by one class, either from economy class to business class or from business class to first class, on scheduled flights operated by the participating member carriers.
 
Da sich die Dauerkrise in der US-Luftfahrt aufgrund des hohen
OElpreises weiter zuspitzt, verschaerfen United und Delta ihren
Sparkurs. So hat United dem zustaendigen Konkursgericht in Illinois
nun einen Restrukturierungsplan vorgelegt, um Anfang 2006 aus dem
Glaeubigerschutz entlassen zu werden, unter dem sie seit Dezember
2002 operiert. United-CEO Glenn Tilton sagte, nach dem Abschluss des
Verfahrens werde man ein wettbewerbsfaehiges Unternehmen mit solider
Finanzbasis sein. Die Airline habe von verschiedenen Banken
Finanzierungsvorschlaege fuer 2,5 Mrd. Dollar erhalten. United habe
seit dem Glaeubigerschutz-Antrag schwierige Entscheidungen, wie die
Neuverhandlung von Tarifvertraegen und die Reduzierung der
Mitarbeiterzahl um 20.000 auf 65.000 Beschaeftigte, treffen muessen.
Diese Schritte haetten in allen Bereichen ein Einsparvolumen von
sieben Milliarden Dollar gebracht. Unterdessen stehen Delta harte
Einschnitte bevor, um einen Antrag auf Glaeubigerschutz zu vermeiden.
Trotz des fuer 2005 vorgesehenen Personalabbaus um 7.000 auf 62.000
Stellen haeufen sich in den letzten Wochen dennoch Spekulationen
ueber eine drohende Insolvenz Deltas.
 
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THAI PRESS:Thai Airways Expects Over THB7B Net Pft FY'05

Thai Airways International PCL (THAI.TH) expects to record over THB7 billion in net profit in its fiscal year ending Sept. 30, the Krungthep Turakij newspaper reports, quoting Somchainuk Engtrakul, the company's board member who was recently granted authority to run the state-owned company.

The net profit will fall short of its target of THB19 billion due to rising fuel costs, he said, according to the report.

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The company reported a worse-than-expected THB4.78 billion ($116 million) net loss in the April-June quarter due mainly to rising fuel costs, staff costs, and foreign exchange losses. Executives earlier indicated that the company would post a net profit in the current fiscal year, but that it would be lower than last year.

In the 2004 fiscal year, Thai Airways recorded a net profit of THB10.08 billion on revenue of THB152.60 billion.
 
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AUA bestellt 100 Boeing 787 bei Boeing. :D :think:

Fliegt dann neu Innsbruck - New York und Innsbruck - Johannesburg :whistle:

Ist nur ein Spaß!!! (nur so kann AUA wachsen und Boeing ist doch derzeit auf Verkaufstour in Österreich!!!)
 
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Nö, 2006 wird wieder einmal ein Jahr der Expansion. Yekatarinburg + Pecs wird mit Sommerflugplan 2006 aufgenommen. Lt.OS ist das aber noch nicht alles.

Ufa, Tyumen, Chelyabinsk, Iasi,Plovdiv und Alma Ata steht im Moment alles auf der "to do list" von AUA.

Man darf also gespannt sein, was da noch kommen mag.:yes:

"Gesund"schrumpfen ist nicht immer der beste Weg.
 
Bei Lufthansa stehen ebenfalls bis zu 10 neue Ziele auf dem Programm alleine in Osteuropa und den GUS-Staaten. Teilweise ab FRA und tlw. ab MUC sollen die neuen Flüge beginnen ab Sommer 06. ;)
 
SIA Cargo steps up operations out of Copenhagen

Singapore Airlines Cargo (SIA Cargo) is expanding its operations out of Copenhagen Airport with new cargo flights to Asia and the USA, adding three new destinations and four additional weekly frequencies.

(9/21/2005)

In early October, SIA Cargo will increase the number of cargo flights using Boeing 747 freighters out of Copenhagen Airport from five to nine a week. In addition, the carrier will add three new cargo destinations to and from Copenhagen: New Delhi and Bangalore, India and Chicago, USA.

“With the new cargo services to Copenhagen, the Scandinavian business community will have even more connections to eastern Asia as well as main-deck capacity to the large growth markets in India and to Chicago, one of the major hubs in the USA,” said cargo manager Lars Korup of Copenhagen Airports.

Last year, Copenhagen Airport began targeted efforts to attract more cargo flights, adjusting charges for all-cargo flights using large freighters to gain a better position in the competition with the other cargo hubs in northern Europe.

These efforts have been successful, with Korean Air Cargo increasing the number of flights from Copenhagen to Seoul from three to five Boeing 747 freighters per week.

SIA Cargo’s new services will increase the number of flights using large freighters out of Copenhagen Airport to fourteen per week, each with capacity for more than 100 tonnes of cargo. Cargo volumes at Copenhagen Airport grew by 7.5% year-on-year in the first half of 2005, with a total cargo volume handled exceeding 170,000 tonnes. During the same period, the number of cargo operations rose by 7.7%, whilst the take-off mass of cargo flights increased by 17.4%.
 
wollte noch nen anderen bericht zu united texten, der war aber dem letzten relativ ähnlich ;D
 
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Im Rahmen ihrer vierten "Redticket’-Aktion in diesem Jahr verkauft
AUA bis zum 6. Januar Fluege nach Sydney und Melbourne ab 730 EUR zu-
zueglich Steuern und Gebuehren. Als einzige Airline im deutschspra-
chigen Raum verbindet AUA elf deutsche Staedte via Wien mit Austra-
lien. Weitere Redticket-Tarife werden nach Asien und in den Nahen
Osten angeboten. Die Angebote sind ab sofort fuer den Zeitraum zwi-
schen dem 15. Januar und 31. Maerz 2006 buchbar.
 
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Thai Airways wird die Anzahl ihrer Fluege ab dem 31. Oktober er-
hoehen, um die gesteigerte Nachfrage in der Wintersaison auf der
noerdlichen Halbkugel zu befriedigen. Zusaetzliche Fluege sollen von
Bangkok in die USA, nach Europa, Japan, Indien, China und Sri Lanka
angeboten werden. Ausserdem sollen zwei woechentliche Charterfluege
zwischen Phuket und Seoul hinzukommen.
 
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Thailand's national carrier Thai Airways International, is targeting to become a global airline in the future, by which the airline's aviation hubs will be expanded to major cities globally. To achieve the goal, Thai is initially eyeing some major cities in India to be selected as Thai's second aviation hub, apart from Bangkok,
according to Acting Thai's President Somchainuk Engtrakul.
Thai was also negotiating with some Indian airlines to form a code share alliance with them, he disclosed. He noted that the national airline was also considering some European cities as its third aviation hub.

aus Travel Daily News, Sept. 27, 2005
 
Heute wollen America West und US Airways ihre Fusion vollziehen.
Damit entsteht die nach der Kapazitaet fuenftgroesste US-Airline. Die
potenziellen Synergien werden auf ueber 600 Mio. Dollar geschaetzt.
Es bleibt jedoch das Problem der Integration. US Airways ist an der
Ostkueste nicht die beliebteste Marke, wodurch fuer America West ein
Risiko entsteht, auch weil die neue Airline den Namen US Airways
tragen soll. Auch die Zusammenfuehrung zweier sehr unterschiedlicher
Belegschaften koennte sich schwierig gestalten. Fuer den
Integrationsprozess sind zwei Jahre vorgesehen. Das
Reservierungssystem von US Airways wird zugunsten des Systems von
America West aufgegeben. Die Flugnummern sollen schrittweise in vier
bis fuenf Monaten vereinheitlicht werden. Der designierte CEO Doug
Parker sieht die Airline im Hinblick auf die geplante
Umstrukturierung von u. a. Delta zum Billigflieger gut vorbereitet,
da man bereits die Kostenstruktur besitze, die die Konkurrenten erst
anstrebten.
 
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