Infos über Airports weltweit

Ja, das wäre komisch - scheint also ein Gerücht zu sein ....
Aber ein interessantes Gerücht, dass in der Gerüchteküche doch wohl von uns gut durchkocht wird - wie mein Gulasch, dass ich jetzt nach 8 Stunden Kochzeit "vorspeise" - serviert an Gäste wird es erst morgen ...
 
Sprachlich gesehen macht Genf - YUL sicherlich Sinn, aber nicht mit A330-300. B767-200ER wäre da schon passender, wenn überhaupt. Aber bevor AC diese Strecke fliegt, fliegen die eher MUC-YYZ mit A330-300 und ZRH-YYZ mit B767-300ER täglich.
 
In November, the total number of passengers in Copenhagen Airport increased by 6.4%

In November, the total number of passengers in Copenhagen Airport increased by 6.4% compared with the same month in 2003.

International passengers:
The number of scheduled international passengers increased by 6.3%, while the number of international charter passengers increased by 12.3%. Consequently, the total number of international passengers increased by 6.6%.

Domestic passengers:
The total number of domestic passengers shows an increase of 4.0% compared with the same month in 2003.

Movements and maximum take-off weight:
In November 2004, the total number of take-offs and landings increased by 7.0%, while the tonnage increased by 9.3% compared with the same period 2003.
 
;D Genau gesagt hat CPH

Passengers Nov.: 1.441.135 +6.4% | YTD 17.744.075 +7.5%
Movements Nov.: 23.382 +7.0% | YTD 251.942 +5.0%

Soeben sind auch die Okt.-Zahlen für Eur. Airports bei ADV-Europe erschienen

Ich füge mal nur die 1. Seite an. Wen andere Airports interessieren müsste den Link klicken.

Schön dass FRA sowohl bei den Monatszahlen, als auch bei den YTD-Zahlen wieder vor CDG rangiert!
 

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Und hier die bereits bekannten Okt.-Zahlen aussereuropäischer Airports.

ATL 7.130.348 +2,55
ORD 6.636.351 +10,12
LAX 4.974.439 +12,12
DFW 5.026.264 +20,73 (Wahnsinn! bei denen geht das schon das ganze Jahr so)
PEK 3.453.514 +20,58 (o. gesagtes gilt auch für PEK)
DEN 3.450.667 +8,89
PHX 3.391.626 +7,74
HKG 3.354.000 +17,48
IAH 3.039.858 +8,03
SFO 2.926.732 +15,74
SIN 2.562.470 +11,36
IAD 2.399.319 +61,11 (Auch Wahnsinn! Die haben seit Juni Zuwächse von +20,72%; Juli +33,22%; Aug. +43,24%; Sept. +58,69%)

SEA 2.257.318 +6,80
CLT 2.224.552 +8,83
ICN 2.127.514 +14,09
CVG 1.971.691 +4,96
MEX 1.880.968 -1,10
BWI 1.647.084 -7,36
MDW 1.534.638 -6,74
DCA 1.448.228 +9,29
SEL 1.192.995 -19,67
 
Wahnsinn, echt!! Hängt des mit der Erholung nach dem 11.9 ab oder gibts da andere Gründe das IAD und DFW so abgehen? :o
 
Dallas hat für meinen Geschmack das beste Runway-System aller Flughäfen auf der Welt. Außerdem wurden Terminal und Gates in den letzten Jahren kräftig erweitert. So stéhen die Zeichen auf unbegrenztes Wachstum. Die anderen Megaairports wie Chicago, Los Angeles und Atlanta haben alle sowohl Terminal als auch Runwaysprobleme. ;)
 
Das müsste ja eigentlich bedeuten, dass UA und AA wahnsinnig expandieren!! Aber UA nimmt doch garnicht so viele Flüge auf!
 
Was man alles so gebrauchen kann :o

The Times of India has reported that the ILS localizer for rwy 27 at BOM was stolen yesterday. As a result there was a heavy disruption in air traffic at Bombay airport.
 
@ munich:

Das siehst du falsch. Die Europäer haben nur Geld für 10 Monate fliegen. Die Asiaten dafür für 12 Monate. ;D :o
 
Nachdem jetzt Boston die Okt. u. Nov.-Zahlen kann ich die bereits von mir gemachte Vermutung, dass nach dem Sept. die Sache mit dem Kopf an Kopfrennen gelaufen sein dürfte, bestätigen.

BOS hat nun 24.159.548 zu 24.946.642 von MUC, also rund 787.000 weniger als MUC. Da BOS bisher im Dez. immer nur unwesentlich mehr Paxe als MUC hatte dürfte beim Ranking nichts mehr passieren.

Nasonsten noch ein paar Novemberzahlen:

LHR 5.119.745 +1,20
PEK 3.025.584 +21,80
MAD 2.990.521 +6,40
BOS 2.095.513 +14,62
LGW 1.956.995 +4,59
BCN 1.860.314 +9,30
STN 1.575.774 +4,13
MAN 1.308.753 +2,12
 
Passengers to pay for airport expansion
Plans to expand Norway's main international gateway, Oslo's airport at Gardermoen, will likely force passengers to pay a major part of the bill.

Expansion of Norway's main gateway airport will likely result in higher airport taxes for passengers.

Traffic growth through Gardermoen means the airport, which just opened in 1998, may soon need a new terminal building. The new terminal would be built across the tarmac from the existing terminal, and already figures into drawings for future expansion.

A tunnel connecting the new terminal site to the existing structure was dug when the airport was under construction.

But the record-high traffic growth that's likely to spur construction of the new terminal also can mean new compensation claims from airport neighbours already bothered by aircraft noise.

The airport recently was ordered to pay more than NOK 40 million in compensation to nearby residents. The case is under appeal, but airport expansion can spur even more claims.

The plans for a new terminal could unleash a compensation claim from airport neighbours for around NOK 100 million (USD 16 million). Airport officials would pass the costs on to passengers in the form of a higher airport tax on ticket prices.

If the appeals court upholds the airport neighbors' compensation claim, " it can be incredibly expensive for passengers," airport lawyer Tom Knudsen told newspaper Aftenposten. "The airport will have to cover these costs somehow."
 
;D ACI-September-Zahlen sind soeben erschienen!!!

Hier der Link für QR380, wie am Samstag beim Treffen besprochen

Ich hab mich um einen Platz, bei dem von mir angegebenen Ranking auf Seite 14 dieses Threads verhaut. Ist nun doch "nur" der 23. Platz geworden. Meine Detroit-Zahl war etwas ungenau, da ich diese nur aus Presseberichten entnehmen konnte (diese Deppen veröffentlichen keine Monatszahlen) >:( ).

Weils so schön ist kopier ich die Tabelle hier her! :D

ACI-Pax_Sept_2004.JPG


Nicht zu vernachlässigen sind auch die Movements. Da sind wir mit unserem "Kleinglump" einfach noch stärker!
 

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Kann mir mal einer sagen, wie die Explosion in IAD zustande gekommen ist, 81,8%!!! Können die das dort überhaupt verkraften, von denen Bahnen her?
 
Da staunt der Laie und wundert sich der Profi!

ORD deutlich vor LHR und ATL? FRA auf Platz 5 deutlich vor LAX? Damit dürfte wohl FRA den Rückstand auf CDG aufgeholt und sich davor gesetzt haben?
 
O'Hare officials say 2004 was record year for flights

CHICAGO Officials say Chicago's O'Hare International Airport almost reached the (M) million-flight mark last year.

That bolsters its disputed claim of being the world's busiest airport.

The Federal Aviation Administration says the 992-thousand-471 flights represents a six-point-six percent increase over 2003 in takeoffs and landings.

The F-A-A says airports in Atlanta, Dallas-Fort Worth, Los Angeles and Phoenix rounded out the top five for flight volume.

Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport came in second, with more than 962-thousand flights.

Hartsfield also claims ownership of the title of world's busiest airport, using passenger data. Through October, Hartsfield accommodated 65-point-eight (m) million passengers and O'Hare handled 63-point-five (m) million passengers.
 
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